Gravminnene ved Ingeborgrud kirke er nå på nett

Publisert av Dag Harald Liberg den 08.01.17. Oppdatert 17.01.17.

Registrering og fotografering er gjort som et samarbeid mellom Skogbygda Historielag – «Oppi her» ved Gerd Husås og fotoutvalget i Raumnes Historielag ved Dag H. Liberg.  Grunnlaget for registreringen er levert av kirkevergen. Gravminne ved Ingeborgrud

Registreringen av gravminner er et prosjekt som ble satt i gang av DIS Norge i 2004.  Formålet med gravstedsregistreringen er blant annet å gjøre det lettere for slektsforskere å finne ut hvor navngitte personer er gravlagt, og å finne fødsels- og dødsdato til avdøde slektninger når muntlige kilder eller nyere kirkebøker ikke er tilgjengelige.  Det er også viktig å ta bilder av gravminnene før de eventuelt blir slettet.

• Auli – 645 graver registrert, men under fotografering av DIS-medlem.
  • Fenstad – 1537 graver ferdig registrert og fotografert
  • Horgen – 15 graver ferdig registrert og fotografert
  • Ingeborgrud – 1274 graver ferdig registrert og fotografert
  • Klodsbodding – 797 graver ferdig registrert.  Fotografering pågår i historielaget.
  • Nes – 2562  graver ferdig registrert og fotografert
  • Nes kirkeruiner – 37 graver – ferdig registrert og fotografert
  • Nordre Fenstad – 5 poster registrert med bilder.  Flere mangler. Oppdatering er sendt, men ikke lagt ut.
  • Rakeie – 26 poster registrert med bilder.
  • Udnes – 706 graver ferdig registrert, men under fotografering av DIS-medlem.
  • Årnes – 2620 graver ferdig registrert, men under fotografering av DIS-medlem.