Gravminner

Publisert av Dag Harald Liberg den 07.01.17.

Formålet med gravstedsregistreringen er å gjøre det lettere for slektsforskere å finne ut hvor navngitte personer er gravlagt, og å finne fødsels- og dødsdato til avdøde slektninger (f.eks. enslige og barnløse) når muntlige kilder eller nyere kirkebøker ikke er tilgjengelige.

Registreringen finner du på http://www.disnorge.no/gravminner

• Auli – 645 graver registrert, men under fotografering av DIS-medlem.
  • Fenstad – 1537 graver ferdig registrert og fotografert
  • Horgen – 15 graver ferdig registrert og fotografert
  • Ingeborgrud – 1165 graver ferdig registrert.  Fotografering pågår i historielaget.
  • Klodsbodding – 797 graver ferdig registrert.  Fotografering pågår i historielaget.
  • Nes – 2565  graver ferdig registrert og fotografert. Nes kirkeruiner – 37 graver – ferdig.
  • Nordre Fenstad (Arverud) – 5 poster registert med bilder.  Flere mangler.
  • Rakeie – 26 poster registert med bilder.
  • Udnes – 706 graver ferdig registrert, men under fotografering av DIS-medlem.
  • Årnes – 2620 graver ferdig registrert, men under fotografering av DIS-medlem.