Årsmøte Raumnes Historielag

Publisert av Dag Harald Liberg den 11.03.22.

Årsmøtet i Raumnes Historielag ble gjennomført på Pakkhuset torsdag 10. mars med 31 medlemmer tilstede.  Berit Ring ble takket av etter 11 år i ledervervet.

Berit ønsket velkommen, og overlot ordet til Jan Erik Horgen som var kveldens ordstyrer.  Årsmeldinger, regnskap, kontingent og arbeidsprogram ble godkjent som fremlagt, etter et år preget av corona.

Det ble gjennomført en vedtektsendring i $6 fra krav om minst 4 medlemmer i hvert utvalg, til minst 3 medlemmer.  I samme paragraf utvidet årsmøtet laget med to nye utvalg.  Et utvalg for Buneset, og et utvalg for Nes Kirkeruiner.

Valg

Jon Gaute Albert Fyhri

Revisorer: Søren Nordbye
Terje Smith

Berit Ring har vært leder i Raumnes Historielag i 11 år.  Hun kom inn i historielag rundt 2002, og har hatt en rekke verv.  Selv om Berit går ut av hovedstyret har hun fortsatt verv som vararepresentant og som primus motor for nyopprettet utvalg for Buneset.

Jan Erik Horgen har vært i styret historielaget i 45 år.  Jan Erik fortsetter som medlem av arkivutvalget.

Jon Fyhri avslutter en lang karriere i valgkomiteen.  Jon fortsetter i det nyopprettede utvalget for Nes Kirkeruiner.

Deltakere på årsmøtet 2022.

Bodding sanitetsforening ved Inger Rønningen og Harald Verket ble tildelt kulturverndiplomet for vedlikehold av gamle Bodding skole.  Harald Verket fortalte om bygningen og arbeidet.

Åse Mørk fortalte og viste bilder fra Stein skole.